Hyppää sisältöön

Ojalan päiväkoti ja koulu – uudisrakennus

Jaa somessa:

Ojalan päiväkoti ja koulu – uudisrakennus

Päivitetty 22.11.2023

Ojalan uuteen kaupunginosaan rakennetaan uudisrakennus, jossa toimii syksystä 2024 alkaen uusi päiväkoti ja koulu. Päiväkotiin tulee tilat 160 lapselle, ja alku- ja esiopetuksen puolelle tilat noin 150 oppilaalle.

Kaksikerroksinen rakennus toteutetaan asemakaavan mukaisesti puurakenteisena. Rakennuksen tilat on suunniteltu siten, että niitä voidaan muokata eri tilanteisiin ja eri toimijoille sopiviksi. Suunnittelussa on huomioitu iltakäytön vyöhykkeet; esimerkiksi ruokasali ja liikuntasali ovat vuokrattavissa kahdelle eri toimijalle samanaikaisesti. Liikuntasaliin tulee myös erillinen sisäänkäynti.

Tilojen suunnittelussa on huomioitu esteettömyys liikuntaesteisten sekä kuulo- ja näkövammaisten kannalta. Suunnittelussa on kiinnitetty huomiota tilojen hyvään äänenvaimennukseen, huoneakustiikkaan sekä ergonomiaan. Myös piha-alue toteutetaan esteettömäksi.

Rakennus varustetaan hybridilämmitysjärjestelmällä. Kohteen päälämmitysjärjestelmä on maalämpö, jonka rinnalla on kaukolämpöjärjestelmä. Lisäksi rakennuksen katolle toteutetaan aurinkosähköjärjestelmä.

Kaksikerroksinen puurakennus, jonka edessä pariskunta lastenvaunujen kanssa.

Sijainti
Mossinkaari 2

Aikataulu
Rakennustyöt on aloitettu huhtikuussa 2023. Rakennustyöt valmistuvat kesäkuussa 2024 ja rakennus otetaan käyttöön elokuussa 2024.

Hankkeen kilpailutus/Vuokralaisen edunvalvoja
Tampereen Tilapalvelut Oy

Pää- ja arkkitehtisuunnittelu
Sweco Architects Oy

Urakoitsija
Rakennusliike Lapti Oy

Hankkeen toteuttaja
Lapti Oy ja kiinteistönomistaja NREP Oy

LVIAS-suunnittelu
Rakennusliike Lapti Oy

Sähkösuunnittelu
SSVP Finland Oy

Tutustu työhömme

Kiinteistöjen nosto-ovien korjaustöiden kumppanirekisteri

Voit hakea Tilapalveluiden nosto-ovien korjaustöiden kumppanirekisteriin.

Aleksanterin koulutalojen perusparannuksen suunnittelu alkaa

Koulun rakennuksissa nykyaikaistetaan tekniikkaa ja päivitetään sisätilat vastaamaan nykyajan kouluympäristön vaatimuksia, kunnioittaen samalla rakennuksen historiaa. Myös rakennuksen esteettömyyttä parannetaan.